Przedszkole Niepubliczne EDUCANDI powstało z potrzeby spotkania z Najmłodszymi. Spotkania w połowie drogi. Między tym, co Dzieci już w sobie mają, a tym, co nauczyciele pełni pasji i zaangażowania mogą w nich odkryć i rozwinąć. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom Rodziców szukających przedszkola, w którym edukacja jest efektem konfiguracji kilku elementów: radości płynącej z zabawy, ciekawego programu zajęć, atmosfery szacunku i akceptacji zbudowanej na poczuciu bezpieczeństwa, a przede wszystkim indywidualnego podejścia do każdego Dziecka. Radość, pasja, zaangażowanie i samodzielność to cechy, które mają opisywać naszych absolwentów.

Każde Dziecko – niezależnie od stopnia rozwoju, posiadanych zdolności, sprawności i możliwości – potrzebuje opieki, miłości i wsparcia na drodze odkrywania świata i nabywania umiejętności funkcjonowania w rzeczywistości i społeczeństwie. Ponieważ te potrzeby stanowią nasz priorytet, właśnie ze względu na nie tworzymy i nieustannie rozszerzamy naszą ofertę edukacyjną. Pragniemy otoczyć opieką maluchy borykające się z różnorakimi trudnościami i wykazujące się szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. Dążymy do wspierania ich edukacji, harmonijnego rozwoju i społecznego funkcjonowania, dlatego dostosowaliśmy do ich potrzeb naszą ofertę edukacyjną oraz warunki lokalowe.

Warunki architektoniczne, które pozwalają nam otoczyć troską Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zapewnia przede wszystkim parter – usytuowane tu sale i toalety stworzone zostały z myślą o osobach z niepełnosprawnością. Naszym największym atutem i cennym narzędziem w pracy z dziećmi wykazującymi się zaburzeniami integracji sensorycznej jest sala SI. Jest to przestrzeń pozwalająca na aktywizację wszystkich zmysłów, wieloaspektowe poznawanie rzeczywistości, rozwijanie koncentracji i kreatywności. Wszystkie przedszkolaki z EDUCANDI uczestniczą w prowadzonych przez wykwalifikowanych pracowników zajęciach z zakresu wspierania integracji sensorycznej. Stanowią one zarówno świetną metodę profilaktyczną, jak i formę indywidualnej terapii dla osób borykających się z trudnościami wynikającymi z zaburzeń integracji sensorycznej. Zajęcia te służą przede wszystkim:

  • kontrolowaniu poziomu pobudzenia,
  • zwiększeniu umiejętności skupienia uwagi oraz zmniejszeniu podatności na dekoncentrację,
  • obniżeniu poziomu lęku,
  • rozwojowi motywacji wewnętrznej,
  • nauce kształtowania pozytywnych interakcji z rówieśnikami i dorosłymi,
  • zwiększeniu samodzielności.

Usprawnianie systemów sensorycznych pozwala również na wspieranie rozwoju motoryki małej, motoryki dużej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, czyli wszystkich tych elementów, których rozkwit przypada na okres przedszkolny i które są podstawą edukacji szkolnej.

Naturalnie zajęcia z zakresu wspierania integracji sensorycznej to tylko jedna z form aktywności proponowanych naszym Podopiecznym. Nieustannie dążymy do diagnozowania ich bieżących możliwości i potrzeb, wspierania wszechstronnego rozwoju, kształtowania pasji i zainteresowań (ze szczególnym uwzględnieniem edukacji muzycznej). Pragniemy, aby KAŻDY absolwent naszego przedszkola był wrażliwy, inteligentny, serdeczny, a nade wszystko SZCZĘŚLIWY.