ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE

Zajęcia odbywają się codziennie. Pracujemy z programem Małgorzaty Marty Skrobacz i Wiesławy Żaby-Żabińskiej „Okrywam siebie” (Wyd. Grupa MAC S.A.). Zajęcia opracowujemy także z wykorzystaniem różnorodnych metod aktywizujących, jak choćby: pedagogika zabawy KLANZA, metoda Doroty Dziamskiej EDUKACJA PRZEZ RUCH, metoda projektów, kinezjologia edukacyjna Dennisona. Zajęcia rozpoczynamy od przywitania w kręgu.
Dbamy o to, aby edukacja była różnorodna i pasjonująca dla Dzieci; sprzyja temu częste wprowadzanie zabaw badawczych, doświadczeń i obserwacji przyrodniczych.

JĘZYK ANGIELSKI

Zajęcia dobywają się cztery razy w tygodniu. W ich trakcie – poprzez właściwy dobór zabaw i piosenek – Dzieci nabywają umiejętność mówienia w języku obcym i rozumienia ze słuchu. W trakcie zajęć proponujemy Przedszkolakom liczne zadania ruchowe i aktywizujące, muzyczne i plastyczne. Starsze Dzieci odgrywają scenki sytuacyjne, dzięki czemu opanowują zwroty potrzebne w codziennym życiu

ZAJĘCIA SENSORYCZNE

Celem zajęć jest polepszenie integracji między zmysłami w obrębie układu nerwowego. Dzięki integracji sensorycznej możemy prawidłowo odbierać i interpretować bodźce zmysłowe.

ZAJĘCIA RYTMICZNO-MUZYCZNE

W zajęciach rytmicznych wszystkie Dzieci uczestniczą raz w tygodniu. Istotą tych zajęć jest odtworzenie przebiegu muzycznego. Dzieci poruszają się w rytm muzyki, śpiewają, uczestniczą w improwizacjach ruchowych i instrumentalnych. Wszystkie zabawy rytmiczne uwrażliwiają Przedszkolaki na piękno sztuki i kształtują przyszłego odbiorcę sztuki, a także wpływają na późniejszą muzyczną twórczość.

LOGOPEDIA

Zajęcia grupowe w przedszkolu mają na celu wspieranie rozwoju mowy, bieżącą obserwację rozwoju mowy Dziecka, stymulowanie prawidłowego oddechu, kształtowanie cech suprasegmentalnych mowy (rytm, akcent, melodia, intonacja), różnicowanie prawidłowego i nieprawidłowego brzmienia głosek, ćwiczenie umiejętności rozumienia mowy i budowania wypowiedzi, wzbogacanie słownika biernego i czynnego (werbalnego i niewerbalnego). Podczas zajęć grupowych nie ma możliwości skorygowania zdiagnozowanej wady wymowy – takie oddziaływania muszą być podjęte w terapii indywidualnej z Dzieckiem.
Na dany wiek Dziecka (poczynając od narodzin) przypada określony poziom rozwoju mowy. Każdy Podopieczny Akademii Przedszkolaka EDUCANDI otrzymuje diagnozę logopedyczną już od 3. roku życia (w wyjątkowych sytuacjach – wcześniej). Diagnozy są wystawiane co roku. Diagnoza negatywna (w każdym wieku) oznacza moment rozpoczęcia terapii indywidualnej w celu usunięcia lub chociażby zniwelowania nieprawidłowości w rozwoju mowy Dziecka.

OBSERWACJE PSYCHOLOGICZNE

Na podstawie obserwacji specjalista określa problemy wychowawcze i wskazuje na Dzieci, które jego zdaniem wymagają pomocy.

BALET

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Uczęszczają na nie wszystkie chętne Przedszkolaki. W tym dniu dziewczynki przynoszą ze sobą spódniczki i baletki, w których chętnie ćwiczą figury baletowe i „przenoszą się” w świat muzyki klasycznej. Ćwiczenia mają charakter ogólnorozwojowy, wpływając na dobrą postawę oraz elastyczność ciała.

ZAJĘCIA SPORTOWE

Są to odbywające się na terenie przedszkola profesjonalnie prowadzone zajęcia ruchowo-sportowe z wykorzystaniem piłek różnych rozmiarów oraz innych przyborów gimnastycznych. W trakcie zajęć wdrażamy różnorodne zabawy i gry ruchowe, które są podstawowym środkiem wychowania fizycznego u Dzieci w wieku przedszkolnym.
W programie wykorzystuje się elementy najbardziej popularnych gier zespołowych i dyscyplin sportowych, takich jak koszykówka, siatkówka, piłka nożna, piłka ręczna oraz tenis.